Bulvarizace českých médií

Proč se česká média bulvarizují? Proč se tzv. seriózní tisk i elektronická média tak usilují přiblížit se triviálností svých obsahů a vnějškovou vizuální efektností svých forem...
125 Kč
Doprava 49 Kč,Skladem
Garantovaný nákup z Dobré knihy
Seřadit:

Nejlevnější nabídky (9)

Do 3 dnů • 1 varianta94 Kč88 % • 279 263xDalší informace
Do 3 dnů • 1 varianta99 Kč2 419xDalší informace
Skladem • 1 varianta56 Kč96 % • 627xDalší informace
Skladem • 1 varianta49 Kč94 % • 44 863xDalší informace
Do obchodu
Do měsíce • 1 varianta49 Kč97 % • 13 399xDalší informace
Skladem • 1 varianta69 Kč80 % • 5 289xDalší informace
Do 2 týdnů • 1 varianta24 Kč96 % • 64 638xShop roku '22 - VítězDalší informace
Skladem • 1 varianta48 Kč97 % • 56 091xDalší informace
Do týdne • 1 varianta79 Kč92 % • 511 345xDalší informace

Popis produktu

Proč se česká média bulvarizují? Proč se tzv. seriózní tisk i elektronická média tak usilují přiblížit se triviálností svých obsahů a vnějškovou vizuální efektností svých forem...

Parametry produktu

Výrobce
Autor
kolektiv autorů
Žánr
naučné
Nakladatelství
Občanské sdružení Medias res
Počet stran
56
Rok vydání
2016
Jazyk
české
ISBN
978-80-87957-08-0
Váha
82 gramů
Vazba
brožovaná

Parametry produktu

Výrobce
Autor
kolektiv autorů
Žánr
naučné
Nakladatelství
Občanské sdružení Medias res
Počet stran
56
Rok vydání
2016
Jazyk
české
ISBN
978-80-87957-08-0
Váha
82 gramů
Vazba
brožovaná

Popis produktu

Proč se česká média bulvarizují? Proč se tzv. seriózní tisk i elektronická média tak usilují přiblížit se triviálností svých obsahů a vnějškovou vizuální efektností svých forem přiblížit deníkovým tabloidům či komerčním televizím? Je to opravdu proto, že mizí inteligentní čtenář, posluchač, divák médií, nebo si jen média sama usnadňují život a na snižování nároků poptávky publika se jen vymlouvají?Všechny tyto otázky trápí mnohé intelektuály zabývající se – ať z akademické půdy, či z živé mediální praxe – podobou dnešního mediálního světa. Světa, který formuje, a často deformuje veřejné mínění, třeba jen tím, že mnoho podstatných informací nezveřejní, neboť se mu už mezi všechnu tu bulvární čalamádu nevejdou.Jistým paradoxem je, že téma bulvarizace českých médií se táhne odborným, profesním a zčásti i poučeně-laickým diskursem už mnohá léta. Už v roce 2004 se v prostorách Ministerstva kultury ČR v Praze na Maltézském náměstí konala konference se stejným tématem – Bulvarizace médií. Pořádala ji tehdy společnost Česká média spolu s Institutem mediální komunikace při Univerzitě J. A. Komenského. Téma však zdaleka za léta od toho času nezaniklo. Spíše – možná i pod vlivem nástupu nových, rovněž vizuálně velice agresivních médií (internetu) nabralo na dynamice a brizanci.O málo víc než dekádu poté, 21. října 2015, se tamtéž odehrála konference s názvem Bulvarizace českých médií. Vystoupili na ní jak zástupci akademické sféry, vysokoškolští pedagogové, tak lidé z mediální praxe, redaktoři, šéfredaktoři, ale i nezávislí intelektuálové, kteří přicházejí se světem médií do styku rovněž profesionálně, ale z jiného úhlu. Pokusili jsme se společně předestřít určitou škálu námětů, myšlenek a vysvětlení, jak a hlavně proč k bulvarizaci českých médií dochází a jaký to má dopad na mediální publikum a obecně na společnost. Z pochopitelných důvodů jsme se nepokoušeli o vymýšlení nějakých návodů či postupů, jak tyto trendy zastavit či zvrátit, neboť takové inženýrství nemá žádný smysl ani opodstatnění. Úkolem moderního intelektuála je snažit se co možná do hloubky zachytit a analyzovat problém, hledat jeho podstatu a upozorňovat na (někdy málo viditelné) souvislosti. Jde tedy o pochopení problému, ne jeho řešení. Tento problém nemá jiné řešení, než spontánní vývoj mediálního světa v kontextu společenských, politických či ekonomických událostí. Je možné, že po nějakém čase se znovu zastavíme a podíváme se, kam onen vývoj naše média zavedl, a také, zda se potvrdily, či naopak vyvrátily některé naše domněnky a analýzy. V tom je cena podobných setkání i nadčasový význam toho, že jsou pro budoucnost zachyceny alespoň v písemné formě – např. prostřednictvím tohoto sborníku. Zařadili jsme do něj většinu příspěvků, které na konferenci zazněly. Chybí příspěvek redaktora Lidových novin Martina Shabu, který byl na konferenci samotné vítaným přínosem jako pohled člověka z aktuální praxe v denním tisku, avšak do přece jen kontextuálně i oborově širší polemiky – jako víceméně popis praxe v jednom periodiku – příliš nezapadal. Naopak je zde navíc příspěvek Martina Kasardy, který se velmi dlouho zabývá rolí bulváru v kontextu slovenských médií a jeho pohled je nesporně inspirací pro naše uvažování nejen jako zkušenost ze sousední, byť kulturně i historicky neobyčejně blízké země, ale i tím, jak originální zvolil autor úhel pohledu na danou problematiku. Věříme, že tento sborník bude platným příspěvkem k odborné i laické diskusi o roli a stavu hromadných sdělovacích prostředků, a možná i inspirací pro nějakou jejich budoucí případnou kultivaci. Autoři příspěvků: Irena Žantovská, Lucie Jedličková, Petr Bílek, Viktoria Hradská, Martin Kasarda, Peter Duhan, Milan Knížák, Petr Žantovský

Podívejte se, kde můžete produkt koupit:

Do 2 týdnů • 1 varianta24 Kč96 % • 64 638xShop roku '22 - VítězDalší informace
Skladem • 1 varianta49 Kč94 % • 44 863xDalší informace
Do obchodu

Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.

Produkt zatím nemá žádné recenze.

{"Oblíbené kategorie":[["Vytlačovací pistole","https://vytlacovaci-pistole.heureka.cz/"],["Stavebnice ICOM","https://stavebnice-icom.heureka.cz/"],["Datové přepínače","https://datove-prepinace.heureka.cz/"],["Aroma difuzéry","https://aroma-difuzery.heureka.cz/"],["Vánoční stromky","https://vanocni-stromky.heureka.cz/"],["Mátové čaje","https://caje.heureka.cz/f:20648:41391473/"],["Sluneční a stínicí plachty 4 x 4 m","https://slunecni-a-stinici-plachty.heureka.cz/f:33424:43420948/"],["Digestoře Klarstein","https://digestore.heureka.cz/f:3485:1035792/"],["Sady svíček","https://svicky.heureka.cz/f:33708:1/"],["Elektrická topidla elektrické radiátory","https://topidla.heureka.cz/f:14165:43183286/"]],"Vybrané značky":[["Knihy Prostor","https://knihy.heureka.cz/f:19863:3147313/"],["Knihy Albi","https://knihy.heureka.cz/f:19863:3150148/"],["Knihy Česká citadela","https://knihy.heureka.cz/f:19863:25144822/"],["Knihy Rybka publishers","https://knihy.heureka.cz/f:19863:31043318/"],["Knihy Vydavateľstvo SSS","https://knihy.heureka.cz/f:19863:3147393/"]],"Jak vybrat nejlépe":[["Jak vybrat cartridg do e-cigarety?","https://cartridge-e-cigaret.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-cartridg-do-e-cigarety/"],["Jak vybrat košík na láhev?","https://kosiky-na-lahve.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-kosik-a-lahev/"],["Jak vybrat kameru do auta?","https://cerne-skrinky.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-kameru-do-auta/"]],"Vybrané produkty":[["Pineau des Charentes Bourgoin 17% 0,75 l (holá lahev)","https://vermuty.heureka.cz/pineau-des-charentes-bourgoin-17-0_75-l-hola-lahev/"],["Dajar Rimini 001/10","https://strisky-na-houpacku.heureka.cz/dajar-rimini-001-10/"],["Kufryplus LTH317 kovová růžová","https://jmenovky-na-zavazadla.heureka.cz/kufryplus-lth317-kovova-ruzova/"],["Lindt Lindor Mléčná 200 g","https://bonboniery.heureka.cz/lindt-lindor-mlecna-200-g/"],["Wiltec Mud Vac 1200W Wet Dry25L","https://udrzba-vody-v-jezirkach.heureka.cz/wiltec-mud-vac-1200w-wet-dry25l/"],["Canis CXS Bruno","https://pracovni-obuv.heureka.cz/canis-cxs-bruno/"],["Teesar zelený 100 l","https://army-a-lovecke-batohy.heureka.cz/teesar-zeleny-100-l/"]],"Doporučujeme":[["Apple iPhone 15","https://mobilni-telefony.heureka.cz/f:26540:51662741/"],["Parfémy","https://parfemy.heureka.cz/"],["Bazény","https://bazeny.heureka.cz/"],["PlayStation 5","https://herni-konzole.heureka.cz/playstation-5/"],["Lego","https://lego.heureka.cz/"],["Zahrada","https://zahrada.heureka.cz/"],["Nábytek","https://nabytek.heureka.cz/"],["Oblečení a móda","https://moda.heureka.cz/"]]}