Jedna z nejinspirativnějších a nejvlivnějších knih o umění a vizualitě, která je právem považována za zakladatelskou klasiku oboru vizuálních studií. Poprvé vyšla v roce 1972,...
Jedna z nejinspirativnějších a nejvlivnějších knih o umění a vizualitě, která je právem považována za zakladatelskou klasiku oboru vizuálních studií. Poprvé vyšla v roce 1972,...
Jedna z nejinspirativnějších a nejvlivnějších knih o umění a vizualitě, která je právem považována za zakladatelskou klasiku oboru vizuálních studií. Poprvé vyšla v roce 1972, ale dodnes neztratila nic ze své břitké pronikavosti, s níž bezprostředně a srozumitelně zpřístupňuje základní vědění o obrazech a dívání, do té doby zastřené sofistikovanými mystifikacemi profesionálních teoretiků a kritiků. Sedm esejů (z nichž tři jsou čistě obrazové) se zabývá takovými tématy, jako jsou moderní reprodukce starých mistrů, zobrazováním ženské nahoty, vztahu vidění a moci anebo reklamou.
Kniha Způsoby vidění (Ways of Seeing) britské kritika, spisovatele a výtvarníka Johna Bergera (nar. 1926) představuje klíčovou publikaci z oblasti teorie vizuální kultury. Oproti původní černobílé verzi český překlad, který nyní vychází vůbec poprvé, doprovází bohatý obrazový materiál v barvě. Překlad Andrea Průchová.
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Originální náhled výtvarníka a zároveň teoretika na provoz ve výtvarném umění.
Dnes již klasické dílo v oboru popularizace z oblasti výtvarného umění a vizuální kultury (včetně projevů reklamy). Je sympatické, že autor J. Berger ke svým výkladům používá obrazové příklady a vedle toho nabízí čtenáři další ukázky se kterými si má poradit sám. Není nutné se obávat, že by kniha byla psána nesrozumitelně. Můj pohled na produkt vychází z pozice praktického výtvarníka, jakož i teoretika umění a vizuální kultury. Od překladatelky A. Průchové má kniha zasvěcený doslov v němž uvádí dobové souvislosti i polemický rámec vizuálních studií. Nakladatelství Labyrint vydalo v edici Fresh Eye knihu ve velmi kvalitní podobě a za přijatelnou cenu. Bylo by užitečné, kdyby pro zájemce o výtvarné umění byl v češtině dostupný ještě některý z dalších titulů, který se zabývá způsoby nahlížení jak na díla klasická, tak i modernistická