Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší...
Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší...
Domácí výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto, jehož vozidly se u nás někdy v životě svezl snad úplně každý, musel na počátku devadesátých let 20. století - tak jako celé tehdejší Československo a později Česká republika - projít celou řadou zásadních změn. Karose se podařilo výrobu zachovat a současně ji (díky partnerství s evropskými automobilkami Renault a IVECO) modernizovat a povznést na novou úroveň. Autobusy řady 900 už představovaly "západní" vozidlo, které se kromě tradičních trhů prosadilo i v zahraničí.
Kniha zachycuje specifický vývoj řady 900 od poloviny 90. let až po rok 2004. Renomovaný autor zde nabízí historii jejich vzniku a vývoje, přehled všech typů a modernizací (městské, linkové, dálkové), popis úspěšných exportních verzí Récréo a Axer, článkových verzí i speciálních provedení. Výklad je doplněn podrobným přehledem technických údajů, barevnými nákresy jednotlivých typů a velkým množstvím fotografií.
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Dočtete se o podniku Karosa a.s. a jeho výrobcích do takových podrobností, o kterých se nepíše nikde na netu
Spousty fotografií z provozu
Fotografie z výroby
Oscanované prospekty
Přehledné tabulky o specifikách jednotlivých modelů
Autor se mohl se zmínit o autobusu Renault Agora, resp. CityBus, a Ares. Tyto vozy se v Karose v tomto období montovaly také.
Kniha jako první svého druhu popisuje vznik, konstrukci a výrobu poslední modelové řady vysokomýtských Karos. Snad každý se s devítistovkami někdy vezl. Je zde odhaleno odborné veřejnosti poměrně dost nejasností okolo vlastnictví firmy, volby komponentů (např. proč se postupně nahradil motor LIAZ za Renault a následně Iveco) a také i zánik celé firmy.