Blender naučte se 3D grafiku Pokorný Pavel
Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
, zakoupeno v Martinus
- Jediná kniha o Blenderu
, zakoupeno v ABZ.cz
- velké množství příkladů
- seznam přeložených příkazů
Dobrá kniha,jen mě chybí seznam přeložených příkazů na konci knihy pro rychlé vyhledání.Překlad je jen v jednotlivých kapitolách.
Velké množství obrázků a příkladů pro práci s programem
Blenderem.
Pro nováčky vynikající učebnice za příznivou cenu., zakoupeno v Booktook.cz
výhodou je srozumitelná čeština :-)
Parametry produktu
Popis produktu
V srpnu roku 2009 vyšlo 2. vydání, které je aktualizováno na novější verze a doplněné o nové možnosti Blenderu.
Každý (i začínající) uživatel osobního počítače se setkává s počítačovou grafikou, ať už je to přímo v operačním systému nebo některých programových aplikacích. S výkonovým nárůstem počítače se stále více uplatňuje 3D počítačová grafika. Ta v současné době nachází uplatnění v oblastech CAD/CAM, počítačových hry nebo při reklamní a filmové tvorbě a jedná se bezesporu o velice zajímavou oblast, která láká mnohé počítačové uživatele. Celý obsah této knihy pojednává o programu Blender. Jde o volně šířitelný, multiplatformní (dostupný pro několik operačních systémů) a zároveň hardwarově nenáročný poměrně silný nástroj určený pro práci s 3D grafikou. Umožňuje modelovat jednotlivé objekty i sestavovat rozlehlé scény. A to vše dokáže vyrenderovat (pokud chceme, tak i s využitím raytracingu) do jednoho z mnoha druhů bitmapových obrázků. Blender toho ale nabízí mnohem více. Kromě jiného, podporuje i tvorbu animací a disponuje mnohými animačními nástroji. Výstupem vaší tvorby tak může být i velmi složitá animace.
Kniha "Blender - naučte se 3D grafiku" vás tímto vším provede. Je určena jak začínajícím, tak i středně pokročilým uživatelům, kteří by chtěli do světa 3D grafiky proniknout bez velké finanční investice. Může být průvodcem nejen těm z vás, kteří by se chtěli v budoucnu této oblasti věnovat profesionálně, ale i nadšencům, kteří berou 3D grafiku jako koníčka a chtějí si udělat představu o tom, co vlastně práce 3D grafika nebo animátora obnáší. Kniha však může být užitečná i těm, kteří se už s nějakým obdobným 3D programem (pravděpodobně komerčním) setkali. Takoví uživatelé pak mohou srovnat nástroje Blenderu s těmi, kterými disponuje program, který znají. A možná budou překvapeni, co vše se dá v programu Blender provádět na to, že nestojí ani korunu.
Historie vydání
- 1. vydání - září 2006 - ISBN 80-7300-203-5
- 2. vydání - srpen 2009 - ISBN 978- 80-7300-244-2
Stručný obsah 1. Historický vývoj programu Blender 2. Co vše můžeme v programu Blender provádět 3. Instalace programu Blender 4. Popis prostředí a základní ovládání Blender 5. Vyrenderování scény a výstupní nastavení 6. Objekty ve scéně a základní práce s nimi 7. Práce s mesh objekty 8. Práce s křivkami, plochami a texty 9. Meta objekty 10. Materiálové nastavení 11. Textury 12. Světla 13. Práce s kamerou 14. Okolí scény 15. Rozšířené možnosti renderingu 16. Outliner 17. Animace 18. Částicové systémy 19. Python skripty
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
, zakoupeno v Martinus
- Jediná kniha o Blenderu
, zakoupeno v ABZ.cz
- velké množství příkladů
- seznam přeložených příkazů
Dobrá kniha,jen mě chybí seznam přeložených příkazů na konci knihy pro rychlé vyhledání.Překlad je jen v jednotlivých kapitolách.
Velké množství obrázků a příkladů pro práci s programem
Blenderem.
Pro nováčky vynikající učebnice za příznivou cenu., zakoupeno v Booktook.cz
výhodou je srozumitelná čeština :-)