Stalinův stíhačkový krá N.N.Polikarpov a jeho stíhací letadla 1.díl - Miroslav Šnajdr
Nejlevnější nabídky (7)
Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
, zakoupeno v MegaKnihy.cz
- výborný
, zakoupeno v Knihy Dobrovský
Vedle krátkého životopisu N. N. Polikarpova jsou na úvod zmíněny i složité ruské resp. sovětské poměry a podmínky pro práci leteckých konstruktérů. Kniha obsahuje vedle popisu vzniku a vývoje hlavních typů I-5, I-15 první generace, I-16 typ 4 až 10 rovněž rané práce N. N. Polikarpova. Krátce jsou uvedeny také bojová nasazení jednotlivých typů.
Kniha se poměrně podrobně věnuje i komplikacím při vývoji a provozu letounů, čímž je čtenáři poskytnut dosti obsáhlý přehled o každém typu. Vzhledem k rozdílům v podkladech jsou nabízeny alternativní informace s množstvím citací technických dokumentů, což naznačuje pečlivou práci autora. Knihu považuji za to nejlepší, co bylo dosud v této oblasti v českém jazyce vydáno., zakoupeno v ABZ.cz
Jsem v oboru letectví laik. Knihu jsem zakoupila jako dárek pro mého muže, někdejšího stíhacího pilota, jenž se o ní dověděl z odborého časopisu a projevil přání si ji přečíst.
Parametry produktu
Popis produktu
Mezi největší postavy sovětského i ruského letectví patří bezesporu Nikolaj Nikolajevič Polikarpov. Právem zaujal pozici nekorunovaného sovětského „krále stíhaček“. Během neklidných třicátých let minulého století se jeho jméno stalo prakticky synonymem pro stíhací letoun z výzbroje VVS RKKA (Vojenských vzdušných sil Dělnicko-rolnické rudé armády). Jeho životní a tvůrčí pouť se odvíjela za podmínek sovětského totalitního státu, ovládaného Všesvazovou komunistickou stranou (bolševiků) a především Josifem Vissarionovičem Stalinem, jednou z nejtemnějších postav dějin minulého století.
Jako muž na vrcholu sil zažil Polikarpov pád až na samotné dno. Po úspěšném rozběhu profesní kariéry jej během honu na nepřátele režimu na sklonku dvacátých let soukolí státní moci téměř semlelo. Konstruktéra zatkla 24. října 1929 státní policie OGPU (Sjednocená státní politická správa, která byla v roce 1934 nahrazena známější NKVD). Bez procesu, pouhým úředním rozhodnutím, byl za údajnou sabotáž odsouzen k trestu smrti zastřelením. Na rozdíl od masy podobně postižených nevinných občanů prvního státu dělníků a rolníků na světě však měl štěstí. Zachránil jej jeho um a schopnosti leteckého konstruktéra, příliš cenné komodity ve Stalinem rychle industrializovaném Sovětském svazu.
Omilostněný konstruktér poté pro sovětské vojenské letectvo vytvořil svá nejslavnější dítka, dvouplošnou stíhačku I-15 a její deriváty po I-153, a především jednoplošný I-16. Nějakou dobu se hřál ve výsluní Stalinovy přízně. Na sklonku 30. let však nadešel nový sestup. Ze hry ho vyřadila nastupující generace mladých a velmi dravých leteckých konstruktérů, zejména v získávání Stalinovy přízně nepřekonatelný Alexandr Sergejevič Jakovlev.
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
, zakoupeno v MegaKnihy.cz
- výborný
, zakoupeno v Knihy Dobrovský
Vedle krátkého životopisu N. N. Polikarpova jsou na úvod zmíněny i složité ruské resp. sovětské poměry a podmínky pro práci leteckých konstruktérů. Kniha obsahuje vedle popisu vzniku a vývoje hlavních typů I-5, I-15 první generace, I-16 typ 4 až 10 rovněž rané práce N. N. Polikarpova. Krátce jsou uvedeny také bojová nasazení jednotlivých typů.
Kniha se poměrně podrobně věnuje i komplikacím při vývoji a provozu letounů, čímž je čtenáři poskytnut dosti obsáhlý přehled o každém typu. Vzhledem k rozdílům v podkladech jsou nabízeny alternativní informace s množstvím citací technických dokumentů, což naznačuje pečlivou práci autora. Knihu považuji za to nejlepší, co bylo dosud v této oblasti v českém jazyce vydáno., zakoupeno v ABZ.cz
Jsem v oboru letectví laik. Knihu jsem zakoupila jako dárek pro mého muže, někdejšího stíhacího pilota, jenž se o ní dověděl z odborého časopisu a projevil přání si ji přečíst.